حقوقي و مهاجرت حقوقي و مهاجرت .

حقوقي و مهاجرت

طلاق توافقي

طلاق توافقي يكي از آسان‌ترين و سريع‌ترين راه‌هاي طلاق زوجين مي‌باشد. در طلاق توافقي نزد زن و مرد پس از مدتي به اين نتيجه مي‌رسند كه قادر به ادامه نكاح دائم با يكديگر نيستند. همچنين در اين نوع طلاق زوجين در تمامي مسائل از قبيل: مهريه، حضانت، اجرت‌المثل ايام زناشويي، جهيزيه و ...با يكديگر به توافق مي‌رسند.

زوجين براي طلاق‎توافقي بايد به دفاتر خدمات قضايي مراجعه نمايند و دادخواست طلاق‎توافقي را به صورت موقت ثبت مي‌نمايند. پس از آن نامه‌اي به آن‌ها داده مي‌شود مبني بر اينكه به مراكز مشاوره بهزيستي مراجعه نمايند. پس از اخذ نامه‌ي مشاوره به دفتر خدمات قضايي مراجعت مي‌كنند و نامه را به دادخواستي كه به صورت موقت ثبت شده بود پيوست مي‌نمايند. سپس به دادگاه خانواده مراجعه مي‌كنند و مراحل طلاق‎توافقي طي مي‌شود.

مدت مشاوره 45 روز مي‌باشد و پس از آن نيز حدوداً دو هفته الي يك ماه به طول مي‌انجامد.

نمونه دادخواست طلاق توافقي

خواهان خانم/آقاي…
خوانده خانم/آقاي…
وكيل
خواسته طلاق توافقي
دلايل و منضمات ۱٫عقدنامه ۲٫شناسنامه زوجين ۳٫كارت ملي زوجين

رياست محترم دادگاه‌هاي خانواده تهران

با سلام احتراماً به استحضار مي‌رساند كه اينجانبان بر طبق سند نكاحيه شماره…. دفتر خانه…. اصفهان در عقد نكاح دائم يكديگر مي‌باشيم ولي به دليل اختلافات في ما بين از دادگاه تقاضاي طلاق توافقي داريم و در اين راستا از كل مهريه كه ۳۱۴ سكه بهار آزادي مي‌باشد ۲۱۴ سكه در قبال طلاق از جانب زوجه بذل مي‌شود و زوج قبول بذل دارد و ۱۱۰ سكه باقي‌مانده به‌صورت ماهانه دو سكه پرداخت مي‌گردد. فرزند مشترك دختر ۵ ساله در حضانت مادر (زوجه) است و نفقه ايشان ماهانه چهارصد هزار تومان بر عهده زوج مي‌باشد. جهيزيه زوجه تا قبل از اجراي صيغه طلاق مسترد خواهد شد. زوجين ديگر ادعايي نسبت به هم ندارند لذا صدور گواهي عدم امكان سازش (طلاق توافقي) مورد استدعاست.

امضاء

منبع :دادآور نسيم مهر

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۳۹:۱۸ توسط:دادينلي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :